diumenge, 20 de gener de 2019

Nadal a l'escola!


Hola a tots i totes! 
Ja ha passat un trimestre  sense adonar-nos compte. Vàrem viure un final de trimestre molt intens, amb anades i vingudes d'alguns dels nostres alumnes             ( viatges, constipats...). Per acomiadar l'any vam fer algunes activitats centrades en el Nadal, i aquí en teniu unes quantes...  

Primer de tot vam començar el mes de D e s e m b r e  presentant el nostre Calendari d'Advent que no és altra cosa que un calendari de "compte enrere"  per a preparar-se pel Nadal. Aquesta mena de calendaris eren molt freqüents quan molta gent no sabia comptar, i eren utilitzats abans de les festivitats importants, com Nadal, PAsqua, Tots SAnts... A alguns llocs se segueixen utilitzant per tradició. Poden tenir diverses formes, però tots tenen en comú haver de canviar alguna cosa (obrir una finestra, tallar o despenjar un element, treure una cama, encendre una espelma, etc.) cada dia fins que arriba el dia assenyalat esperat, en el cas del calendari d'advent el Nadal.
 El nostre calendari  estava fet de sobres i dins hi trobàvem una proposta diferent com per exemple decorar els vidres de l'aula, regalar abraçades i besades, ajudar a algun company, un poema,  maquiilar-nos, jocs al pati, veure una pel·lícula i menjar crispetes, fer una dansa, fer-nos un massatge... Tots ells es van engrescar molt amb aquesta activitat que ens va anar molt bé  també per treballar la nuemració i la sèrie numèrica.




























  
APRENDRE C A N Ç O N S ,  D I T E S ,  P O E M E S ...... afavoreix el desenvolupament cognitiu dels infants. Treballem la memòria, el llenguatge (expressió, vocabulari), la imaginació, la creativitat...  Un dia de desembre,  els infants es van trobar a l'aula amb 4 capses de cartró. Les capses eren quadrades i dins cada una d'elles hi havia un element que representava el vers del poema.  A més, a cada costat de la capsa el trobaven escrit . El joc consistia en què havien d'endevinar què havia dins cada capsa sense obrir-la. La podien moure, escoltar el renou que feia, comparar els pesos... i/o intentar llegir alguna paraula que els donés la pista per endevinar de què es tractava.
Ho van fer taaaan bé, que entre tots van aconseguir endevinir el que havia dins.
  
Poema de NADAL

EL SOL BRILLA
EL CEL ÉS  BLAU
TOT ÉS ALEGRIA
LA NIT DE NADAL.





 



  


Aquest curs ens hem iniciat amb el T R E B A L L  C O O P E R A T I U. Aquesta metodologia tracta  bàsicament en el treball en equip. No és una tasca gens fàcil, i molt manco en aquestes edats, però puntualment anam fent activitats que requereixen l'ajuda dels companys per dur-la a terme ( intentar aportar algna cosa als demés, concensuar les decisions sense imposar la pròpia, escoltar les opinions dels altres...)  A una altra entrada parlaré més d'aquest tema i us mostraré el treball que anem fent, els equips, les estructures i les dinàmiques de treball que anem posant en pràctica.

Per fer aquesta activitat, en equips van haver de decidir quins regals volien demanar als Reis per la nostra aula.


 





 


Un altre dia vam fer B O M B O N S de xocolata  que després vam poder tastar i ens vam llepar els dits!!!

 

 
 


 

 

 

                                      

                                     

 

 


A més vam rebre la visita del Patge, a qui vam poder entregar la nostra carta, vam anar a l'Auditori a cantar la Nadala i un altre dia la vam repetir al gimnàs i vam poder escoltar a tots els companys de l'escola...

 


 Quan vam tornar de vacances, els infants es van trobar amb els regals que els havien deixat els reis. Va ser tota una sorpresa!



                                     
 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Recollida d'objectes personals

Vos esper dia 1 de juliol  de 10.30 a 11h per recollir les pertinences i objectes personals dels vostres fills.